Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Bakkeskolen Cosmos

På Bakkeskolen Cosmos går vi ekstra langt for, at eleverne hver dag lærer og trives. Vi er begejstrede for mangfoldigheden, og både kunst og bevægelse skaber energi i skolelivet. For de ældste elever har vi særlige linjer i Sport Plus klasserne.

Bakkeskolen Cosmos ligger i bydelen Jerne i det østlige Esbjerg. Vi har 253 elever fordelt på cirka 15 klasser, og der er mellem en og tre klasser på hver af skolens årgange. Vi har typisk flest klasser i 7.-9. klasse, fordi vi her har nogle særlige linjer, som trækker elever til fra andre skoler. SFO’en ligger sammen med skolen, mens klubben ligger for sig selv i det næsten nybyggede bydelshus Krydset.

Ekstra indsats for læring og trivsel

På Bakkeskolen Cosmos arbejder vi hver dag på at styrke eleverne i deres læring og trivsel, og vi tør godt gøre noget anderledes og ekstra for at lykkes med vores fælles indsats. Helt konkret danner syv karaktertræk og fire samværsregler fundamentet for vores vedholdende arbejde med dannelse, personlig udvikling og fællesskab. Vi foretrækker kvalitet frem for kvantitet og har benyttet os af muligheden for at forkorte skoledagen.

Skole med mangfoldighed og kunst

Bakkeskolen Cosmos ligger i et område, som bærer præg af både villakvarterer og almene boliger. Hos os er der plads til alle, og vi er begejstrede over skolens mangfoldighed.

Skolen i ét plan har tre fløje og god plads til at udfolde sig udendørs og i de to idrætssale. Kunst og kultur er en del af hverdagen på Bakkeskolen Cosmos, og vi har haft fornøjelsen af at deltage i et spændende projekt med Statens Kunstfond. Derfor har vi fået udsmykket skolen med kunstværker, der inspirerer og skaber energi i skolelivet. Og arbejdet med kunst fortsætter i det nye skoleår.

Aktiv hverdag og særlige linjer

På Bakkeskolen Cosmos vi tror på, at en aktiv hverdag fremmer elevernes sundhed, læring og trivsel. Det er også på Bakkeskolen Cosmos, at Esbjerg Kommunes Sport Plus klasser holder til. Her kan elever i 7.-9. klasse fra hele kommunen søge ind på særlige linjer inden for eSport, TeamGym og brasiliansk fodbold og basket.

SFO og klub

På skolen har vi en SFO og en klub. Vores SFO holder til på skolen, mens Klub Ringgården har lokaler i bydelshuset Krydset.

Se mere om vores SFO og klub

Profilklasser og toninger

Bakkeskolen Cosmos har bred vifte af linjer at vælge imellem, for alle elever i 7.-9. klasse. Vi kan nævne Sport Plus klasserne og toningen NEXT Step.

Profilklasser og toninger

Ferie- og fridage

Skoleåret har ca. 200 skoledage. Hvert år bliver der vedtaget en ny ferieplan. Ferieplanen for skoleåret er fælles for alle folkeskoler i Esbjerg Kommune.

Se hvornår dit barn har ferie

Fremtidens folkeskole

Folkeskolen sættes fri

I de kommende tre år sætter Esbjerg Kommune folkeskolen fri. Regeringen har givet vores skoler frie hænder til at gå nye veje. Vi bruger muligheden til at afprøve nye initiativer, der kan gøre vores skoler endnu bedre.

På den måde er vi med til at sætte retningen for fremtidens folkeskole.

Skoledistriktet Cosmos

Bakkeskolen er en del af skoledistriktet Cosmos

Den overordnede skoleledelse og skolebestyrelsen er fælles for disse tre skoler i skoledistriktet Cosmos:

• Bakkeskolen
  • Boldesager Skole